Merhaba

Uzun zamandır düşündüğüm, ihtiyacını hissettiğim İyileşme Defterim’i bugün açıyorum.

Narsisistik, son derece ataerkil, şiddet uygulayan bir kocam var. Umuyorum yakında kocam olmaktan çıkacak. Bir çocuğumuz var. Yazma nedenim, unutmamak, kayda almak, ve işine yarayanlar olursa paylaşmak. 

Rahatsızlığını yaşadığım durumlar aslında evlendiğimizden bu yana artarak devam etti. Ancak özellikle hamilelik ve lohusalık dönemim tam bir cehennem azabıydı. Halen de süreç tamamlanmış değil. 

Günlük şeklinde tutmaya bugün olanlardan itibaren başlayacağım. Ama yazarken hatırladığım tüm olayları da anlatmaya, eklemeye devam edeceğim. Yazarken somut olarak gerçekleşen olayı olabildiğince yorumsuz, nesnel anlatmaya çalışacağım, olayın bana hissettirdikleriyle ilgili yorum yapmak istiyorsam ayrıca ekleyeceğim. 

Sonunda yıllardır biriken, her bir ayrıntısıyla beynime bir iğne gibi saplanan, hatırladıkça öfkelendiren, üzen kalıntılardan umarım uzaklaşabileceğim. 

Kendisinden bundan böyle K. diye söz edeceğim. Bebeğim dört aylıkken içinde bulunduğum cehennemden biraz olsun sıyrılabilmek için terapiste gittim. Fazla uzun değil, dört beş seans kadar. Yaşadıklarımı, K’nın bana yaptıklarını, yaşattıklarını anlattığımda terapistim önce K’nın borderline olabileceğini söyledi. Sonraki görüşmelerde ise narsisistik ve pasif agresif kişilik tipleri konusunda İnternet’te araştırma yapmaya, yaşadıklarımla paralellik olup olmadığı üzerine düşünmeye yönlendirdi. İyi ki de öyle yapmış. Bugüne kadar narsistik kişilik ile ilgili bilgim “kendini beğenmiş, kibirli, kendini çok önemseyen”den öte gitmezdi. Uzun süren araştırmalar, bilgi toplamalar sonunda K’da narsistik (narsisistik yazmak zor geliyor) ve pasif agresif özelliklerin yoğun olduğunu hatta bunların kişilik tipi olmanın ötesinde artık kişilik bozukluğu raddesine geldiğini dehşetle fark ettim. Ha bunu anlamaya başladım da ne oldu. Yine de bütün parçaları toplayıp, tanımı koyup, resmi tümüyle görebilmem bir sekiz ayımı daha aldı. Son olarak İletişim Yayınlarından çıkan Pascale Chapaux-Morelli ve Pascal Couderc tarafından yazılan İkili İlişkilerde Duygusal Manipülasyon- Narsist Bir Partnerle Yüzleşmek kitabını okuyup, durumun adını koyduktan sonra büyük ölçüde rahatlamış oldum.

 

Benim şu an düzenli bir işim yok, sürekli birtakım iş başvurularım, görüşmelerim oluyor, ancak benden bağımsız nedenlerle, yani ekip olarak başvurular yaptığımız için henüz netleşen bir şey olmadı. Yaklaşık iki yıldır çalışmıyorum. Bu arada hamilelik ve doğum sonrası süreçleri genellikle evde ve tezimi bitirmeye çalışarak geçirdim. K, üç buçuk ay önce evden ayrıldı. Bir arkadaşında 15 gün kaldıktan sonra, bize yakın bir yerden ev tuttu. Her gün oğlunu görmeye ve onunla akşamüstleri 4-5 saatini geçirmeye geliyor. Haftanın dört günü annem sağolsun, öğlen 12’yle akşam 5-6 arası bebeğimize (B) bakıyor.

 

Süreç devam ediyor. Neyse, günlüğe başlayayım, yeri geldikçe ek bilgiler veririm.

 

Bir Cevap Yazın

